9.6/10 9.6/10 uit 108 reviews op Funda
Organisatie

Logo Westeneng groeit mee met het familiebedrijf

Door Mirjam van Leeuwen 2 min. leestijd
Westeneng_PHOTO0010

Het is waar: het ‘dakje’ hoorde een beetje bij Westeneng. Toch heeft het logo van Westeneng recent een metamorfose ondergaan. Het is weliswaar niet compleet veranderd, en de kleurstelling bleef hetzelfde. Maar dankzij deze restyling is het logo weer up-to-date. Want met een logo is het net als met een familiebedrijf. Het groeit mee. En dankzij een nieuwe ‘generatie’ blijft het altijd jong.

Begonnen als een dak

Toen ‘opa Westeneng’ ooit van start ging met zijn makelaarskantoor, was de vraag niet waar hij zijn inspiratie voor het logo vandaan haalde. Het silhouet van een huis. Het werd een zwarte driehoek die een dak symboliseerde, wat werd versterkt door de markante schoorsteen op het driehoekje. Een stevige zwarte lijn symboliseerde nog een stukje muur en de vloer, zodat het niemand kon ontgaan: dit gaat over onroerend goed. In later jaren kreeg het logo een update. De driehoek bleef, maar werd geel. De schoorsteen werd gesaneerd. Niets herinnerde meer aan een vloer en een muur. Dat maakte het logo ’n tikkeltje strakker en meer eigentijds. Het kon er weer jaren tegen.

Tijd voor vernieuwing

Maar de tijden veranderen. Stilstaan is geen optie, vinden we als actief makelaarskantoor. Met de derde generatie ondernemers in het bedrijf, werd het opnieuw tijd voor een restyling. Dit keer hebben we het grondiger aangepakt. We zijn begonnen met na te denken over onze positionering. Wie zijn we eigenlijk als kantoor? Wat is ons karakter? Waar staan we voor? Wat ervaar je precies als klant als je met ons samenwerkt? De uitkomst vatten we samen in twee woorden, die voortaan ook in onze uitingen zijn te zien. Westeneng. Altijd actief. We vinden het geweldig om actief mee te denken met klanten, en met soms onverwachte ideeën en mogelijkheden op de proppen te komen. Zo deed opa het, zo deed en doet zoon Jan het, zo doen Henk, Martijn en Laurens het. Ondernemende, actieve makelaars, dat is de kern.

Dynamischer en actiever

Bij deze positionering paste een meer dynamisch logo. Maar: zonder ons verleden te verloochenen. Want al bewijzen we ons elke dag opnieuw, we bouwen voort op 63 jaar ervaring. Dat mag in het logo tot uitdrukking komen. Maar hoe? Het werd een flinke restyling. De kleurstelling bleef ongewijzigd. Daar hebben we geen discussie aan gewijd. Westeneng is de gele makelaar, punt uit. De ontwerper heeft het beeldmerk flink aangepakt. De suggestie van de driehoek bleef bestaan, maar dankzij rondingen, over elkaar vallende vlakken en een opening aanzienlijk dynamischer. Nog steeds een visuele ‘bekroning’ van de naam Westeneng. Maar behalve een dak zou je er ook een brug in kunnen zien, wat zeker past bij ons werk als makelaar. We verbinden op tal van manieren kopers en verkopers, c.q. huurders en verhuurders.

We zijn ervan overtuigd dat we met dit logo weer jaren vooruit kunnen. En we moeten zeggen: zo’n update geeft inspiratie en energie. We hopen het elke dag te bewijzen, voor klanten die ons hun kostbare vertrouwen geven. Westeneng. Altijd actief.

En, wat zijn uw uitdagingen of dromen? We helpen u graag actief. Misschien kunt u niet de woning of het bedrijfspand vinden dat een kant-en-klaar antwoord is op uw vraag. Misschien bent u benieuwd hoe wij tegen uw wensen aankijken, met onze kennis van de lokale markt en ons grote netwerk van aanbieders en zoekers. Mogen we met u meedenken?
WESTENENG_S04_00174